Stavby, opravy a servis závodních motorů Ford BDG


Legendární Cosworth BDG – motor, který definoval éru závodního motorsportu

Motor Ford BDG představuje jeden z nejikoničtějších čtyřválcových závodních motorů v historii. Vyvinutý firmou Cosworth na základě konstrukce Ford Pinto OHC, se stal základem pro vítězství v nespočtu rallye, okruhových a závodů do vrchu po celém světě.

Motor BDG dominoval v závodech Formule 2, rallye skupiny 4, závodech do vrchu i v okruhových šampionátech.
Dodnes patří k nejžádanějším motorům pro historické závodní speciály Ford Escort, Capri nebo formulové monoposty. 

Je to precizně navržený, vysoce výkonný motor s hliníkovým blokem, 16ventilovou hlavou a vačkami v hlavě – ideální platforma pro profesionální závodní použití.

Naše dílna se specializuje na stavby, opravy a kompletní servis motorů Ford BDG. Ať už jde o opravu, renovaci historického Cosworth motoru nebo stavbu nového závodního agregátu do závodního speciálu, nabízíme technické know-how, přesnost a zkušenosti získané z práce s Ford Cosworth motory.

Kompletní stavba závodního motoru Ford BDG

Každý motor stavíme individuálně podle účelu – ať už pro rally, závody do vrchu, okruhové speciály nebo historické formulové vozy.
Naším cílem je nabídnout maximální výkon, spolehlivost a precizní zpracování, které obstojí v těch nejnáročnějších podmínkách motorsportu.

Naše závodní specifikace BDG motorů zahrnuje:

  • Hliníkový blok BDG s vyvložkovanými válci

  • 16ventilová Cosworth hlava 

  • Kované písty (JE, Omega, Wiseco)

  • Kované ojnice (Arrow, Farndon, Burton EN24V)

  • Vyvážený klikový mechanismus s přesnou geometrií

  • Závodní vačkové hřídele

  • Zesílené pružiny ventilů a vahadla (dle specifikace)

  • Závodní mazací systém – upravená vana, suchá skříň (dry sump)

  • Vysokotlaké olejové čerpadlo a závodní olejový chladič

  • Vstřikovací nebo karburátorové systémy (Weber)

  • Závodní zapalování 

Každý motor je ručně sestaven, proměřen, vyvážen a testován na motorové brzdě. Výsledkem je špičkový závodní agregát s výkonem od 240 do 270 koní podle specifikace.

Servis a opravy BDG motorů

Provádíme kompletní servis a opravy Cosworth BDG motorů, včetně diagnostiky závad a repase.

  • výměna ložisek, pístních kroužků a těsnění

  • opravy hlavy válců 

  • měření a opravy klikového mechanismu

  • kontrolu a seřízení vaček a rozvodů

  • kontrolu mazání a chlazení

  • repasování suchých mazacích systémů (dry sump)

  • testování komprese, těsnosti a výkonu

Při opravách používáme pouze špičkové závodní komponenty (Cosworth, Burton Power, Kent Cams, ARP, Wiseco, Farndon) a přesné měřící vybavení.

Ladění a měření výkonu

Součástí našich služeb je také ladění závodních motorů BDG 

  • ladění časování vaček a předstihu

  • nastavení karburátorů 

  • měření výkonu a točivého momentu

  • optimalizaci směsi a odezvy motoru

Díky ladění dokážeme z motoru BDG dostat maximální výkon bez ohrožení spolehlivosti – s důrazem na optimální průběh výkonu a plynulou odezvu na plyn.

Proč si vybrat naši dílnu

  • Zkušenosti se stavbou a opravami motorů Ford BDG, Pinto, YB 

  • Používáme pouze špičkové materiály a komponenty

  • Individuální přístup ke každému motoru – žádná sériová řešení

  • Možnost kompletní stavby motoru na klíč nebo servis vašeho stávajícího BDG

Kontaktujte nás

Potřebujete závodní motor Ford BDG, servis, opravu nebo kompletní přestavbu?
Napište nám – připravíme vám nabídku podle vašeho projektu.
Ať už stavíte historický Ford Escort nebo renovujete závodní formuli, postaráme se o váš motor.

👉 Kontaktujte nás ještě dnes a vraťte svému Fordu BDG maximální výkon, spolehlivost a duši závodní legendy.

Reference

"Přestavba vozu ze základní specifikace s motorem "Pinto", do té nejvyšší s motorem BDG, velkými brzdami a nápravami byla dlouhá a náročná. Ted ale mohu říci, že auto funguje jak má a těším se, že ho pořádně prověřím v závodě."

Tomáš Enge (ex-F1 pilot, WRC, Aston Martin)

Ford Escort Mk2 BDG injection

"Práce na motoru se Michalovi velice povedla. Jeho parametry jsou výrazně lepší, než jsme doposud byli zvyklí a podle informací ještě není na konci možností. Nový motor je příslibem do nové sezóny, kdy konečně zaútočíme na titul."

Jindřich Štolfa (ex-Škoda Motorsport)

Ford Escort Mk2 BDG