
Jsme specialisté na servis a stavby závodních vozů Ford Escort Mk1 a Mk2
Pronájem vozu Ford Escort Mk1 (Pinto motor) pro Rally
Zažijte neopakovatelné pocity jezdců světových rally soutěží
70-tých let při jízdě s legendárním závodním vozem Ford Escort Mk1 r.v. 1972.
Legendy světového motorsportu Roger Clark, Bjorn Waldegard, Hannu Mikkola, Ari
Vatanen a další dovedly vozy Ford Escort k nespočtu slavných vítězství na světových
tratích. Pocity, které při jejich řízení zažívali ted máte na dosah ruky i vy...
Jak si pronajmout auto na závod?
Nejprve se musíte rozhodnout jaký závod chcete absolvovat a mailem nebo
telefonicky zjistit, zda je auto v daném termínu volné. Pokud jste v rally
nováček, rádi vám poradíme jaký závod vybrat s ohledem na požadované
administrativní požadavky pořadatele (licence, lékařské prohlídky, školení
jezdců). Volné podniky a podniky Českomoravského poháru v rally lze absolvovat s minimální
administrativní zátěží a jsou vhodné právě pro nováčky. Pro závodění v
Mistrovství ČR historických vozů už musíte získat licenci FAS a pro zahraniční
závody pak mezinárodní FIA licenci.
Kolik stojí pronájem závodního vozu?
Ford Escort Mk1 r.v. 1972, startující v kategorii C3 MČR historických vozů, objem motoru 2000 ccm, 190 PS
Komplet pronájem na jeden závod:
- Příprava auta na závod - výměna opotřebených dílů, seřízení, funkční test
- 800,- Kč/km RZ - cena jednoho ujetého kilometru na rychlostních zkouškách
- 15,- Kč/km - doprava závodního vozu a servisního zázemí z Liberce do místa závodu
- nelze pojistit > kauce 200 000,- (po dohodě lze i zástavou)
- v ceně jsou pneu (použité), palivo, provozní kapaliny, servis v průběhu závodu
- v ceně nejsou nové pneumatiky
- v ceně nejsou náklady na opravu případné havárie nebo zničení pneu při defektu
Proč pronájem?
Pronájem závodního vozu je uznávaná efektivní možnost jak
prožít předzávodní přípravu a vlastní závody bez stresu a v pohodě. Staráte se
tak jen o sebe a můžete si závod skutečně užít. Pokud se účastníte méně než 4-5 závodů za rok, je téměř jistě levnější si
auto pronajmout než si pořizovat svoje vlastní. Většina jezdců rally nebere v
úvahu skutečné náklady na provoz soutěžního vozu, tedy:
- počáteční náklady na auto (koupě nebo stavba)
- provozní náklady
- palivo
- oleje a další provozní kapaliny
- brzdové destičky a kotouče
- spotřební náhradní díly - čepy, uložení, silentbloky...
- spojky, poloosy
- repase motoru
- repase převodovky, diferenciálu
Běžné opotřebení a odpisy materiálu jsou faktory, které lidé neberou v úvahu. Například motor se repasuje každých cca 12 akcí, převodovka a diferenciál každých cca 10 akcí a nápravy každých cca 8 akcí. Náklady na provoz tedy mohou být poměrně zásadní položkou v rozpočtu a nákupem závodního vozu vše teprve začíná.
Při uvažování zda má smysl si auto pronajmout, musíte vzít v úvahu i to že při pronájmu nemusíte mít dílnu na přípravu auta, spousty nářadí a speciálních přípravků, sklad na věci okolo rally (stany, elektrocentrálu, nábytek, pneu, náhradní díly atd.), servisní vozidlo ani přívěs na jeho dopravu na místo závodu. K servisu na závodech pak potřebujete minimálně dva technicky zdatné mechaniky.
Pokud si závodní auto chcete pronajmou, stačí jen pár telefonátů a budete mít profesionálně připravené auto. Žádné další z výše popsaných aktivit nemusíte řešit a můžete se místo toho věnovat své práci, přátelům nebo rodině.
Příprava vašeho vozu na závody
Pro majitele závodního vozu Ford Escort Mk1 nebo Mk2 nabízíme jeho servis a přípravu na závody v našich dílnách. Po specifikaci rozsahu přípravy zajistíme potřebné náhradní díly a provedeme pečlivou přípravu vašeho vozu se závěrečnou testovací jízdou.
Cena za hodinu práce 1100,- Kč bez DPH
